VOORDELEN VAN EEN ONLINE MAGAZINE

Na weken en soms maanden van voorbereiding is het eindelijk zover: het magazine, het financiële jaarrapport of de jaarlijkse schoolgids valt eindelijk bij jouw doelgroep op de deurmat. Je bent afhankelijk van de feedback vanuit je doelgroep om er achter te komen wat je bij een volgend publicatiemoment beter kunt doen. Dat klinkt niet alleen achterhaald, maar dat ís het ook! Als media-dienstverlener maken we sinds jaar en dag weekbladen, kranten en magazines. Afhankelijk van de bladformule stellen we deze samen uit artikelen, beeldelementen en meestal ook advertenties. Bij het bepalen van de vorm en inhoud van deze printmedia vertrouwen we meestal blindelings op onze eigen jarenlange kennis en ervaring. Voor de rest doen we op dit vlak alles op de tast. Tot we merken dat we een zachte landing hadden gemaakt, of niet. In een tijd waarin je direct inzicht hebt in hoeveel 'pageviews' jouw publicatie daadwerkelijk heeft en of mensen het einde van je artikel wel halen, lijkt zich een nieuwe fase in het informatietijdperk te hebben aangediend. Met deze ‘meetbaarheid’ is online een betere optie als je je merk, product of dienst met maximaal effect onder de aandacht wil brengen. Print blijft als optie uiteraard overeind voor dat deel van je doelgroep dat de voorkeur geeft aan informatie op papier.

Online publiceren in de vorm van een online magazine of nieuwsbrief is dé oplossing voor organisaties en bedrijven die dicht bij hun doelgroep willen staan. Bee in Media heeft alles in huis om online publiceren binnen jouw bereik te brengen. Met een tool om je content op een unieke en betaalbare manier weer te geven. Zo kun je gebruik maken van mogelijkheden om naast lange of korte artikelen ook agenda's, een galerij en full screen filmpjes in je uitgave te integreren. Stel je eens voor hoe jouw Bee-zine er uit zou komen te zien: in de gewenste huisstijl en sfeer die je alleen met deze functies kunt oproepen.

EENVOUDIG (VER)DELEN

Een Bee-zine laat zich via social media in een handomdraai delen. Maar net zo gemakkelijk kun je deze ook per mail verspreiden of op je site zetten. Bovendien kun je lezers van je Bee-zine vragen hun mailadres achter te laten. Zo weet je precies wie je lezer is.

CONTENT OP MAAT

Wij ontwerpen een Bee-zine, of het nu om een magazine, een white paper of een jaarverslag gaat, nauwgezet op basis van úw behoeften. Dat vraagt om een goede luisterhouding, inlevingsvermogen, creatieve suggesties en een gedegen ervaring op het gebied van online media.

BETER METEN = MEER WETEN

Na publicatie van een uitgave kan worden bekeken wat goed en minder goed heeft gewerkt. Ook is meetbaar via welke kanalen de lezers binnen kwamen, wat wel en niet gelezen is en hoe de 'call to actions' werkten. Op basis van deze gegevens kunnen vervolgens middels handige functies per individuele lezer vervolgacties worden ondernomen.

CONTENT IS FIRE; SOCIAL MEDIA IS GASOLINE.
– Jay Baer